Matura 2013. Matematyka, poziom rozszerzony, odpowiedzi

Matura 2013. Matematyka, poziom rozszerzony, odpowiedzi

ep, CKE 2013-05-09
  • Matura 2013 w gorzowskim II LO. Fot. Daniel Adamski / Agencja Gazeta

Matura z matematyki na poziomie rozszerzonym rozpoczęła się dzisiaj o godz. 9. Matematyka na poziomie podstawowym nie sprawiła tegorocznym maturzystom zbyt wiele problemów. Czy podobnie będzie z maturą z matematyki na poziomie rozszerzonym? Odpowiedzi do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym znajdziecie w serwisie Edulandia.pl.

Matura z matematyki na poziomie rozszerzonym rozpocznie się o godzinie 9.00. Maturzyści na rozwiązanie testu będą mieli 180 minut. Za poprawne rozwiązanie egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym można otrzymać maksymalnie 50 punktów.

Oficjalne arkusze i przykładowe odpowiedzi do egzaminu maturalnego 2013 znajdziesz (po zakończeniu egzaminu) w serwisie Edulandia.pl - Matura 2013 - odpowiedzi i arkusze, harmonogram



Matura z matematyki - co możesz zabrać?

Każdy maturzysta musi mieć długopis lub pióro z czarnym tuszem/atramentem do rozwiązywania zadań egzaminu pisemnego. Centralna Komisja Egzaminacyjna ustaliła również, co można zabrać na egzamin z poszczególnych przedmiotów maturalnych. Na egzamin maturalny z matematyki można zabrać cyrkiel, linijkę oraz kalkulator prosty.

Zdajesz w tym roku maturę? Bądź z nami na Facebooku! Ożeż w maturę, to już?! Powtórki, arkusze, panika, wróżby, rady, podpowiedzi, chillout, czyli "Matura 2013" bez tajemnic.



Odpowiedzi z matematyki

Arkusz maturalny z matematyki na poziomie podstawowym zostanie opublikowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną tego samego dnia ok. godz. 14. Eksperci serwisu Edulandia.pl rozpoczną rozwiązywanie od razu, w momencie przekazania nam arkuszy przez CKE. Przykładowe odpowiedzi będziemy publikowali zadanie po zadaniu.

Matura - jak wyglądała w zeszłym roku?

W zeszłym roku arkusz na poziomie rozszerzonym zawierał 11 zadań otwartych. Zadania te sprawdzały umiejętność budowania modelu matematycznego sytuacji przedstawionej w zadaniu oraz używania języka matematycznego do opisu przeprowadzonego rozumowania. Najtrudniejsze dla maturzystów okazało się zadanie 11. Maturzyści musieli w nim wykorzystać własności prawdopodobieństwa zdarzeń. Okazało się, że tylko 12% zdających potrafiło przeprowadzić prawidłowe rozumowanie z zastosowaniem własności prawdopodobieństwa i rachunku zbioru. Uczniowie mieli również problemy za zadaniem 7. To zadanie z kolei wymagało od rozwiązującego wnikliwości i skrupulatności matematycznej. Wymienione umiejętności pełnią bardzo ważną funkcję, wyłaniają bowiem najlepszych absolwentów szkół średnich.

Matura z matematyki. Czego uczniowie nie potrafią?

W ubiegłym roku największą trudność sprawiły maturzystom zadania wymagające umiejętności wyprowadzania wniosku z prostego układu przesłanek. Zdający mieli również problem z rozumowaniem i argumentacją poszczególnych zadań. Natomiast dla maturzystów najłatwiejsze okazały się zadania badające umiejętność zastosowania pojęcia wartości bezwzględnej. Maturzyści nadal mają problem z zastosowaniem wiadomości i umiejętności matematycznych w zadaniach, w których nie można wykorzystać gotowych algorytmów.

Podziel się: Facebook